Pure Lines - visuel kommunikation
Filmbyen 21, 8000 Aarhus C, Ring 60 60 70 11

Brand design IBI

Tidligere partner i IBI valgte at købe brand og brand design tilbage 2013 – jeg har med interesse fulgt IBIs vækst og salg – en rigtig imponerende historie (en virksomhed der blev købt af Sjælsø gruppen for 800 mill.). At navn, logo og brandværdi er så stærkt, at det 18 år efter det oprindelig blev designet, bliver købt ud – er jeg selvfølgelig enormt fagligt stolt af. Et tydeligt bevis på, at når et logo bliver skabt ud fra visionære værdier i et gennembearbejdet håndværk – så bærer det værdi – værdi der er værd at investere i.

 

Mit bidrag til historien om IBI (en virksomhed der vækstede ekstrem stærkt) var starten. Da jeg arbejdede hos Kjær Grafisk tog Bo Olesen kontakt til os, for at få skabt et nyt brand design til sin developer virksomheden. Bo havde overtaget virksomheden Ikast Byggeindustri A/S, som han ønskede at kunne kommunikere mere enkelt og moderne. Brandet skulle være solidt og med tyngde – referencen var IBM’s logo. I løsningen valgte jeg at arbejde med et meget “tungt” B flanket af den mest enkle formgivning af I – alle bogstaver holdt i sort. Mere tungt og enkelt kan det næsten ikke blive. Præsentation valgte jeg at varetage i steps – da det i briefingen var uklart, hvor enkelt IBI var klar til at blive. Enkeltheden blev valgt med det samme ved præsentationsmødet – og det holder stadig i sit form, stil og kommunikative effekt.

 

Brand design IBI

Tidligere partner i IBI valgte at købe brand og brand design tilbage 2013 – jeg har med interesse fulgt IBIs vækst og salg – en rigtig imponerende historie (en virksomhed der blev købt af Sjælsø gruppen for 800 mill.). At navn, logo og brandværdi er så stærkt, at det 18 år efter det oprindelig blev […]