Pure Lines - visuel kommunikation
Filmbyen 21, 8000 Aarhus C, Ring 60 60 70 11

Designmanual Cargo Service

Designmanual for Cargo Service blev skabt i forbindelse med rebrandingen af Aarhus Stevedore Kompagni. Aarhus Stevedore Kompagni var på det tidspunkt igennem en større proces med bl.a. indkøb af nyt operationelt udstyr og gentænkning af hele forretningen. Den over 100 år gamle forretning rustede sig til fremtiden. I processen var det naturligt at kigge på virksomhedens kommunikation. Herunder om logo og identitet fortalte den rette historie til markedet?

 

Samarbejdet med kunden

Aarhus Stevedore Kompagni ønskede at kommunikationen afspejlede forretningsområderne: port operation og cargo handling – med bevægelse og positioneringen “second-to-none”. Jeg arbejdede sammen med direktør og marketingansvarlig i virksomheden omkring valg af nyt navn, vi tog udgangspunkt i, hvad navnet skulle kommunikere. Vi valgte at fokusere på, hvad virksomheden tilbyder til markedet. Det nye navn blev Cargo Service. Jeg arbejdede herefter med valg af typografi til navnet, Så Cargo Service fremstår som moderne, dynamisk virksomheden. Resultatet blev til et design af et modigt navnetræk. Senere supplerede jeg navnetrækket med design af bomærke. Ambitionen om at skabe “bevægelse” og “transport” i grafikken var sammen med briefingen og de afklarende møder – baggrunden for at jeg skabte dynamikken og symbolikken i det nye, moderne logo.

 

Designmanual

Logo og navnetræk blev afsættet til en generel designlinie – en linie der skabte sammenhæng i al kommunikation. For at sikre at alle i organisationen havde mulighed for at orientere sig, blev principperne for designet dokumenteret i en designmanual for Cargo Service.

 

 

Designmanual Cargo Service

Designmanual for Cargo Service blev skabt i forbindelse med rebrandingen af Aarhus Stevedore Kompagni. Aarhus Stevedore Kompagni var på det tidspunkt igennem en større proces med bl.a. indkøb af nyt operationelt udstyr og gentænkning af hele forretningen. Den over 100 år gamle forretning rustede sig til fremtiden. I processen var det naturligt at kigge på virksomhedens […]