Pure Lines - visuel kommunikation
Filmbyen 21, 8000 Aarhus C, Ring 60 60 70 11

Produktbranding af partnerkoncept

Produktbranding af partnerkonceptet ‘Gasmester’ var en super spændende opgave,  jeg fik da jeg havde været selvstændig i 2 år. Her 11 år efter kan du stadig opleve brandet som det centrale kommunikative element, når naturgasselskabet HMN Gassalg kører kampagne.

 

Navn til produktbranding

Vi startede selvfølgelig med navnet. Navnet var ikke min ide … og så alligevel. Navnet ‘Gasmester’ var arbejdstitlen på den produktbeskrivelse, jeg fik af marketingschefen, Naturgas Midt-Nord. Her var beskrevet mål, visioner og målgrupper for opgaven, der skulle intensivere samarbejdet med udvalgte VVS installatører – til gavn for kunderne, installatørerne og Naturgas Midt-Nord. Jeg blev spurgt om navn og om markedsføringen af det beskrevne partnerkoncept. Det kunne ha’ været nemt at sætte en navneprocess igang, men jeg fandt navnet ‘Gasmester‘ rigtigt – ordet kommunikerer med de rigtige løfter til alle partnere. Løftet om veluddannede, specialiserede installatører. Et godt navn til produktbranding af konceptet.

 

Design af brandet

Herefter designede jeg brandet. For mig var det vigtigt, at det virker som en certificering – så installatørerne var motiveret for at bruge det i deres kommunikation med slutkunderne. Det skulle være markant anderledes end den logo-stil som VVS-installatørerne havde til deres egen forretning. Det skulle være unik og have sjæl – det fik det – og jeg er sikker på, det er derfor, det stadig fungerer på markedet.

 

 

 

 

Produktbranding af partnerkoncept

Produktbranding af partnerkonceptet ‘Gasmester’ var en super spændende opgave,  jeg fik da jeg havde været selvstændig i 2 år. Her 11 år efter kan du stadig opleve brandet som det centrale kommunikative element, når naturgasselskabet HMN Gassalg kører kampagne.   Navn til produktbranding Vi startede selvfølgelig med navnet. Navnet var ikke min ide … og så […]