Pure Lines - visuel kommunikation
Filmbyen 21, 8000 Aarhus C, Ring 60 60 70 11

Rebranding GoApplicate

Repositionering

GoApplicate er historien om et hurtigt voksende softwarehus, der oprindeligt hed Unigate, men som efterhånden voksede sig mere og mere ud af både sit navn og øvrige brand identitet. I takt med udviklingen, herunder ikke mindst fokus på nye forretningsområder, blev det klart, at en repositionering og rebranding var nødvendig. Softwarehuset ønskede at erobre en ny og mere fokuseret plads i markedets bevidsthed. Blandt de kommunikative udfordringer var, at såvel Unigates navn som logo var for anonyme i forhold til markedet.

 

Rebranding proces

Rebranding processen var vi tre virksomheder, der løftede i fællesskab. Min virksomhed Pure Lines stod for den visuelle udvikling og implementering, Arbinger stod for strategi, projektledelse og organisatorisk implementering og Marketwise stod for udvikling af tekst, herunder også navneforslag. I samarbejdet kortlagde vi positionerings- og brandingstrategi. Herefter omsatte jeg strategien til design, der kommunikerer den fremadrettet position på alle platforme.

 

Udbytte af rebrandingen

GoApplicate øgede salg og rentabilitet år-til-år med 30-50%, opnåede Børsen Gazelle vækst-prisen i 2008 og 2010, og er belønnet med AAA-kreditvurdering.



 

Rebranding GoApplicate

Repositionering GoApplicate er historien om et hurtigt voksende softwarehus, der oprindeligt hed Unigate, men som efterhånden voksede sig mere og mere ud af både sit navn og øvrige brand identitet. I takt med udviklingen, herunder ikke mindst fokus på nye forretningsområder, blev det klart, at en repositionering og rebranding var nødvendig. Softwarehuset ønskede at erobre […]