Pure Lines - visuel kommunikation
Filmbyen 21, 8000 Aarhus C, Ring 60 60 70 11

Design af typografi rebranding TheVic Aarhus

Forretningen TheVic havde fået designet en flot profil – udfordringen var bare at typografi, look n’ feel ikke matchede forretningens indhold. Designet var for stift og savnede historie i forhold til det gamle togværksted som forretningen var indrettet i. Kunderne havde ingen mulighed for at differentiere forretningen i forhold til andre moderne livsstilsbutikker. En udfordring, da forretningen i sammensætning af oplevelse, varer, brands og sanselighed – adskilte sig markant fra konkurrenterne.

 

Mål og resultat af rebranding

Jeg arbejdede ud fra adskillige mål i forhold til rebrandingen. Et af de mål, jeg havde i processen, var at få sanseligheden og materialefornemmelse til at indgå i både typografi og den visuelle identitet. På den måde blev forretningens unika produkter formidlet, til den kundegruppe, der værdsætter de originale varer. Forretningen opnåede således at markere sig unikt – og blev valgt til årets livsstilsbutik af Pej-gruppen (trend-experter).

 

Design af typografi rebranding TheVic Aarhus

Forretningen TheVic havde fået designet en flot profil – udfordringen var bare at typografi, look n’ feel ikke matchede forretningens indhold. Designet var for stift og savnede historie i forhold til det gamle togværksted som forretningen var indrettet i. Kunderne havde ingen mulighed for at differentiere forretningen i forhold til andre moderne livsstilsbutikker. En udfordring, […]