Pure Lines - visuel kommunikation
Filmbyen 21, 8000 Aarhus C, Ring 60 60 70 11

Hvad koster det?

… Og andre relevante spørgsmål
om design og kommunikation

Hvad koster det?

Selvfølgelig bliver jeg (indehave Lone Halkjær) spurgt om det tit? Og når vi har været i dialog med jer, skriver vi et tilbud. Men det klare svar på, ‘hvad koster det?’ er ‘det afhænger af, hvad du har brug for og, hvad der er dine ambitioner, hvor skal vi hen?’

Hvad er forskellen på godt design og dårligt design?

Det giver jeg gerne en kop kaffe og svarer på. Design er et sprog – et visuelt sprog, der appellerer til intellektet og fantasien. Design danner billeder på nethinden hos modtageren. Som mennesker får vi de fleste indtryk gennem synet, og bruger den største del af vores hjerneaktivitet på at bearbejde det, vi ser – vi tænker og husker i billeder. Er du visuel stærk? Ja så lægger du også mærke til kvaliteten af designet. Hvad fortæller det om afsenderen? Er det æstetisk? Og den indsats, der er lagt i designet – afspejler sig selvfølgelig i udtrykket eller mangel på samme. Kommunikerer dit design i med eller modstrid med din ønskede branding?

Hvad betyder godt design for min virksomhed?

Der skal være sammenhæng, stil, professionalisme og autencitet i din virksomheds kommunikation. Motivationen til at arbejde med det finder du, når du ved, at det ikke er lige gyldigt, hvordan du præsenterer din virksomhed.

Du ved, at dit signal i markedet har betydning! Og du ved, at det bliver opfattet og du bliver bedømt på det. Du er også bevidst om, at den værste situation er, hvis dine kunder oplever din virksomhed som ligegyldig i markedet.

Hvis indholdet / kommunikationen optræder ligegyldigt i dine kunder bevidsthed – styrker det ikke din positionering i markedet. Så kan du lave social medie strategi, uploade alt det indhold, du vil, og få nok så mange ubrugelige likes.

Hvorfor er det ikke ligegyldig, hvem man får til at løse sin designopgave?

Det handler om evnen til at forstå din forretning og din markedssituation. Det handler om erfaring og det handler om dialogen og tilliden i leverancen – og så handler det selvfølgelig om stil. Derfor må du afklare dette ved at møde din leverandør af design og kommunikation – check referencerne – inden du beslutter dig for samarbejdet.

Hvorfor udvikling af brand eller rebrande ?

Uanset, hvor indarbejdet dit logo eller dit design er i din virksomhed, er det nødvendigt løbende at vurdere, om det repræsenterer, hvad det skal. Er det sigende for virksomheden og opfylder det de behov din virksomhed har for at markere sig. Når du er noget så langt i teksten er det sikkert selvfølgelig for dig, at din interesse i en styrket identitet, er at erobre plads i din målgruppes bevidsthed – her at optræde markant, med dine værdier, produkter og kompetencer.

Hvorfor vælge Pure Lines – visuel kommunikation

= styring, viden, inspiration, kreativitet, specialister, erfaring, nem dialog

Et til spørgsmål om design – kan I samarbejde med vores inhouse grafiker?

Selvfølgelig kan vi det – vores interesse er, at I får den hjælp, I har brug for.

Laver I også websites / interaktionsdesign?

Ja, samme forløb: 1:brifing 2:positionering 3:konceptudvikling 4:den kreative proces 5:implementering

Hvordan kommer vi i gang?

Du ringer 60 60 70 11 og vi mødes enten hos dig eller hos os i Filmbyen i Aarhus.

Venlig hilsen

Lone Halkjær G+