Skip to content
ER I KLAR TIL 
NY STRATEGI
NYT SELSKAB
AT FUSIONERE
& VISE HVEM I ER? 

Corporate Visual Identity (CVI)

Corporate Visual Identity (CVI) eller visuel brandidentitet handler om meget andet end at få designet et professionelt logo. For at skille jer ud og indtage en stærk position på markedet skal jeres virksomheds strategi og værdier omsættes til visuel kommunikation. Visuel kommunikation, der professionelt arbejdes ind i lækre brugergrænseflader, SaaS og apps. Netop dette er jeg specialist i.

Brandidentitet dækker over en lang række elementer, og hvert enkelt element har betydning for, hvordan målgruppen opfatter din virksomhed. I en verden, hvor mange virksomheder sælger stort set de samme produkter og ydelser er det altafgørende at være genkendelig og skille sig ud, og dette er muligt ved at skabe en unik brandidentitet. Læs videre og bliv klogere på emnet branding og identitet.

CASE: Corporate Visual Identity (CVI)

MUSE®UM:
4 forskellige museer
5 arkiver og
4 fagområder
samlet i én overordnet organisation

Jeg designer den synlige ramme og giver din virksomhed en stærk visuel brandidentitet

Jeg designer den synlige ramme og skaber den vej igennem en visuel branding, der præsenterer jer samt jeres produkter og ydelser.

I mit arbejde med Corporate Visual Identity (CVI) bestræber jeg mig først og fremmest på at tilegne mig en masse viden om din virksomhed mht. branche, værdier, kunder m.v. Denne viden bruger jeg til at designe en visuel branding, der er både troværdig, genkendelig og unik. Du kender din virksomhed og dens værdier bedre end nogen anden, og du vil derfor være en del af processen. På den måde opnår vi i fællesskab det bedste resultat.

Hvad er brandidentitet?

En brandidentitet dækker over alle de brandfaktorer, som virksomheden arbejder med for at forme kundernes opfattelse af, hvem virksomheden er.

At have en unik og stærk identitet er ikke kun vigtigt for mennesker. Det er også vigtigt for virksomheder og brands. Med en stærk brandidentitet er der gode forudsætninger for at blive genkendt og husket – og det er selvsagt værdifuldt.

Ved udvikling af en visuel brandidentitet – og en dertilhørende designmanual – er der bl.a. fokus på logo, farver, typografi og andre elementer. Designmanualen vil kunne sendes til, og bruges af, både interne og eksterne grafikere. Ved udarbejdelse af designmanualen tænkes alt igennem fra ende til anden for at skabe en rød tråd. Jeg har udarbejdet rigtig mange designmanualer gennem de seneste 20 år og vil også kunne hjælpe din virksomhed med at få defineret farver, typografi m.v.

CASE: Kjeldtoft, Corporate Visual Identity (CVI)

Corporate Visual Identity er værdifuldt for alle virksomheder

– uanset størrelse og branche

Corporate Visual Identity eller Visuel Brandidentitet er, modsat manges opfattelse, ikke kun relevant for store virksomheder og koncerner. Det er mindst lige så relevant – og værdifuldt – for små og mellemstore virksomheder. Med en stærk visuel brandidentitet er det ikke kun muligt at skabe en ensartet visuel linje. Det gør det også lettere at kommunikere konsekvent via alle platforme, hvad end man ønsker at komme ud med et budskab via nyhedsbrev, sociale medier eller hjemmeside. Derfor er det en fordel at få defineret brandets værdier – og i samme ombæring få skabt en visuel brandidentitet – på et tidligt stadie. Næste vigtige step er at få koblet branding på al virksomhedens markedsføring og kommunikation.

CASE: Fur Bryghus, 360° visualisering, Corporate Visual Identity

Godt design er:
Thinking made visual

Visuel identitet handler i det store hele om at udtrykke tanker, idéer og værdier gennem visuelle elementer. Netop det med at omsætte bl.a. værdier til grafisk design er min spidskompetence. I stedet for at skrive, at din virksomhed vægter værdier som troværdighed og bæredygtighed højt, så kan det udtrykkes gennem grafisk design – og det kan jeg hjælpe dig med.

Design, visuel identitet, UI/UX design har jeg lavet for:

Grundfos
arla-logo
DMJX
legoland
lego
Capgemini
bdo-logo
aarhus-kommune-logo
region-midt
vestas
eg
jyllands-posten

Upload briefing her

og jeg estimerer opgaven

– brief om:

jeres firma

jeres værdier

jeres mål

jeres brugere