CASE: produktbranding
partnerkoncept
HMN /VVS-installatøre
partnerkoncept
HMN /VVS-installatøre
Produktbranding giver koncept identitet og konkretiserer strategi
strategisk valg af navn
Navnet indeholder brandpromise
Marketingschefen ved Naturgas Midt-Nord indledte samarbejdet med en projektbeskrivelse. Her var mål, visioner og målgrupper for opgaven beskrevet. Konceptet skulle intensivere samarbejdet med udvalgte VVS installatører – til gavn for kunderne, installatørerne og Naturgas Midt-Nord. Navnet ‘Gasmester’ var arbejdstitlen på den produktbeskrivelse.
‘Gasmester‘ var det mest fortællende navn for konceptet. Ordet indeholder et brandpromise til alle partnere omkring konceptet. Løftet om veluddannede, specialiserede installatører. Et godt navn til produktbranding af konceptet.
Design med personlighed og udskillelse
unikt produktbrand
der kan mærkes
der kan mærkes
I design fasen var det vigtigt, at designet virker som en certificering – så installatørerne var motiveret for at bruge det i deres kommunikation med slutkunden. Det skulle være markant anderledes end den logo-stil som VVS-installatørerne havde til deres egen forretning. Det skulle være unik og have sjæl – det fik det – og derfor fungerer det stadig på markedet.
fra vision til handling fra strategi til design der kommunikerer
