Skip to content

FOKUS

Kundernes krav og behov i 2022
Hvor er jeres plads i markedet?

Visuel identitet

Uanset om I vil signalere mere klimaansvarlighed eller hightech oversætter jeg jer (i gennemført stil) til visuelt og interaktivt sprog. Jeres strategi blir’ konverteret til visuel kommunikation. Jeg designer den synlige ramme, der præsenterer jer og jeres produkter og ydelser. Rammen får I leveret i elektronisk designmanual. Manualen beskriver virksomhedens signaler, stemninger, farver, typografi i overensstemmelse med jeres branding strategi – en klar kommunikerende visuel identitet. I opnår en fælles ramme og retning i jeres virksomhed – til brug for al kommunikation og interaktion. I sender klare professionelle signaler til markedet.

Udvikling af virksomhed kræver strategi og eksekvering

 

Få en stærk visuel identitet der kommunikerer jeres aktuelle strategi

En visuel identitet kan med rette betragtes som virksomhedens ansigt udadtil. Det handler, ligesom i livets øvrige facetter, om at gøre et godt indtryk og om at formidle sine værdier på forståelig og troværdig vis. Via den visuelle identitet danner din målgruppe et indtryk af, hvad din virksomhed står for – kernen i moderne branding. Branding kræver ikke kun god interaktion, et navn og logo, der signalerer de helt rigtige værdier, men også en profil, der formidler den rette stemning og sender de rigtige signaler. Den skaber jeg gennem visuel design med valg af typografi, de rette farver, de rette fotos og illustrationer m.v. Og vigtigst af alt; disse elementer spiller naturligt sammen på kryds og tværs. Med andre ord der er en rød tråd i den visuelle identitet.

Skab indtryk hos dine brugere og målgrupper

Hver dag eksponeres din målgruppe for adskillige visuelle indtryk. Noget gør indtryk og bliver husket, mens andet hurtigt går i glemmebogen. Opgaven er at skabe opmærksomhed, interesse og nysgerrighed hos målgruppen – her spiller din visuelle identitet en afgørende rolle. Formår du, gennem den, at gøre indtryk hos din målgruppe, så har du markant bedre forudsætninger for at omdanne potentielle kunder til faste og trofaste kunder.

Design, visuel identitet, UI/UX design har jeg lavet for:

Grundfos
arla-logo
DMJX
legoland
lego
Capgemini
bdo-logo
aarhus-kommune-logo
region-midt
vestas
eg
jyllands-posten

signaler i går …

..  budskaber til i dag

Lone halkjaer møde UI UX design

Frisk perspektiv der peger frem. Ny strategi er et must, når kravene ændrer sig. Jeg fanger hurtigt, hvad der skal til - giver nyt liv til både ny og eksisterende koncepter og visuel identitet. Jeg kommer med unik sans for kombien af interaktion, trends og æstetik.

Specialist i at give nyt liv
til nye og eksisterende koncepter og visuel identitet

I de mange år, hvor jeg har arbejdet dedikeret med visuel identitet og branding, har jeg opbygget stor erfaring med at give liv til såvel nye som eksisterende koncepter og visuel identitet. Som faguddannet designer er jeg hurtig til at fange, hvad der skal til for at løfte den visuelle kommunikation og interaktion til nye højder. Forud for enhver opgave sætter jeg mig grundigt ind i:

Jeres kunder

Jeres firma

Jeres værdier

Jeres mål

Jeg lytter til jeres behov og ønsker, og jeg bruger alle mine kompetencer, min ekspertise og min knowhow til at skabe en stærk visuel identitet på vegne af din virksomhed. Intet bliver overladt til tilfældighederne i denne proces. Jeg har fokus på at optimere kombinationen af:

Budskaber

Trends

Æstetik

Interaktion

Vis hvem I er med professionel visuel identitet

En stærk visuel identitet definerer jer over for jeres målgruppe

Hvem er I?
Hvad er I specialister i?
Hvorfor har I en berettigelse?

Ovennævnte spørgsmål er nogle af de spørgsmål, der skal forsøges besvares gennem visuel identitet.

Alle visuelle elementer – lige fra logoet til interaktionen – bør afspejle din virksomheds værdier. I den forbindelse er det alfa og omega at skabe en rød tråd i stedet for at have flere identiteter, der skaber mere forvirring end gavn.

At gøre den visuelle identitet sammenhængende vil ikke kun gøre det lettere at tiltrække opmærksomhed fra målgruppen og gøre et godt indtryk. Det vil også gøre det lettere for alle øvrige interessenter både internt og eksternt – såvel medarbejdere som freelancere – at gå i én og samme retning.

Udfordringen er nemlig ikke blot at skabe en visuel identitet, men lige så meget at fastholde den og sikre, at der er en rød tråd. Med en stærk visuel identitet opnår jeres virksomhed og brand et ensartet og troværdigt udtryk, der går rent ind hos målgruppen. Den visuelle identitet gør jeres virksomhed genkendelig, og jeres virksomhed bliver husket. Det øger helt naturligt sandsynligheden for, at potentielle kunder vil gå til jer, næste gang de har brug for jeres produkt eller ydelse. Skal din virksomhed også have en klar visuel identitet, så indhent et tilbud i dag.

Få en designmanual med beskrivelse af jeres signaler, stemninger, farver m.v.

At skabe en rød tråd i den visuelle identitet kan være lettere sagt end gjort. Det kræver nemlig nogle faste rammer, og det kræver, at alle interessenter ved, hvilken retning der skal arbejdes i. Løsningen på dette er en designmanual. Jeg er ekspert i at designe den synlige ramme, der repræsenterer jer og jeres produkter og ydelser. Rammen sættes gennem en elektronisk designmanual. Den elektroniske designmanual indeholder og beskriver bl.a. følgende:
  • Virksomhedens signaler
  • Stemninger
  • Farver
  • Typografi
  • m.v.
Med en gennemført designmanual opnår I en fælles ramme og retning i jeres virksomhed – til brug i alle kommunikationssammenhænge. En designmanual er guld værd, hvad end det grafiske arbejde håndteres internt eller eksternt. For mere viden om, hvad en designmanual indeholder, og hvorfor en sådan manual er uvurderlig, kontakt mig via telefon eller mail. Så gør jeg dig gerne meget klogere.

Spørgsmål & svar

Hvad er visuel identitet?

Den visuelle identitet udtrykker din virksomhed og dens værdier, og det er derfor alfa og omega, at alt er tænkt ned til mindste detalje, og at der er en rød tråd. For at sikre dette udarbejdes der en designmanual, hvor alt fra farver, typografi og stemninger til værdier bliver defineret. Visuel identitet handler bl.a. om at skabe opmærksomhed og vække nysgerrighed gennem visuelle elementer.

Hvad koster en visuel identitet?

En ny visuel identitet er svær at prissætte.

Mange individuelle faktorer vil nemlig påvirke prisen på dette. Du skal ikke desto mindre være meget velkommen til at kontakte mig for et uforpligtende tilbud. Jeg er konkurrencedygtig og går gerne den ekstra mil for at sikre et godt resultat.

Hvor udvikler I jer hen?

grønnere
Enklere
mere menneskelig

I oplever jeres position, når jeg designer jeres identitet